Mieszkańcy Gminy Miejskiej Wysokie Mazowieckie już korzystają z Centralnego Portalu e-Usług – multiportal.GOV
Podpisaliśmy protokół końcowy odbioru Centralnego Portalu e-Usług w Wysokim Mazowieckim, który był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Głównym odbiorcą portalu są mieszkańcy rejonu, ponieważ to właśnie im ułatwiliśmy dostęp do informacji oraz wprowadziliśmy możliwość korzystania z e-Usług.
Prace wdrożeniowe e-Usługi
Realizację projektu zespół BonaSoft rozpoczął we wrześniu 2022 r. Prace zostały podzielone na 2 etapy. Pierwszym było dostarczenie sprzętu, które przebiegło bardzo sprawnie i pozwoliło przejść do kolejnego etapu. Drugim etapem było wdrożenie multiportal.GOV w ramach którego wykonana została nowa strona Urzędu oraz Centralny Portal e-Usług.
Wdrożyliśmy 11 e-Usług, wśród których są:
e-Formularze:
- e-Zaświadczenie,
- e-Zezwolenie,
- e-Odpady,
- e-Drogi,
oraz
- e-Podatki,
- e-Powiadomienia,
- e-Wizyta,
- e-Wypis, e-Wyrys,
- e-Rada,
- e-Radny,
- e-Nabory.
Udostępniając usługi e-Rada oraz e-Radny stworzyliśmy przestrzeń do dzielenia się z mieszkańcami działaniami Rady Gminy, a dzięki usłudze e-Wypis i e-Wyrys umożliwiliśmy między innymi obsługę Portalów mapowych. System ułatwił też załatwienie szeroko rozumianych spraw urzędowych począwszy od zapisania się na konkretny termin konsultacji w urzędzie za pomocą usługi e-Wizyta przez e-Formularze umożliwiające przesłanie wniosku w formie elektronicznej kończąc na e-Podatkach pozwalających uregulować zobowiązania w stosunku do urzędu z pomocą bramki płatności PayByNet (Krajowej Izby Rozliczeniowej). Dzięki zapewnieniu logowania za pomocą Węzła Krajowego stworzyliśmy bezpieczną i jednoznaczną identyfikację użytkowników w systemie tym samym gwarantując brak konieczności tworzenia i zapamiętywania kolejnych haseł użytkownikom.